Followers

Thursday, 12 September 2013

Hikmah disebalik telinga cik hubby yg dimasuki semut..dan petua yg sangat berguna..:)


pic dr google lagi..hihi~ 
Hai..:)
Da hampir pukul 2 pagi rupenye..hihi..hurmm..okla sebelum Reen masuk tido..Reen ada  satu kisah yang Reen nak kongsikan kat sini..hihi..Kisah tentang cik abang Reen yg telinganya dimasuki semut.hehe~
Al kisahnya  begini..malam nie..cik abang Reen da masuk tido dulu..so tinggalla Reen sorang2 kt depan tv nie duk mlayan laptop ksayangan Reen nie..anak2 pun semua mood baik malam nie..tak payah Reen nak membebel mcm selalu..semua da tido awal..hihi..
Sambung cerita td kay..tengah2 cik abang Reen bermimpi..tibe2 je dia bangun dan terus ke dapur mencari putik kapas..Reen ingatkan knapela..rupe2 katenye telinga masuk semut...sape yg pnh telinganya masuk semut?sakit kan..Reen da pernah kena..sakit jugakla..hihi..
Dalam pada cik abang sibuk nak keluarkan semut tu..tetiba Reen teringat satu petua yg arwah mak Reen selalu buat kalau telinga masuk semut nie..so Reen pun tak pikir panjang..terusla buatkan cara tu kt cik abang..dan alhamdulillah..tak sampai 5 minit buat cara tu..semut tu pun kelua..alhamdulillah..dan sekarang nie..cik abang pun tengah mnyambung kembali mimpi2 nye tu,,hihi..
nak tau ape petua yg Reen buat tu?senang je..
KALAU TELINGA DIMASUKI SEMUT..AMBIK SEDIKIT KAPUR MAKAN..ATAU KAPUR KASUT SEKOLAH PUN BOLEH..PASTU SELAWAT TIGA X DLM HATI.BACA BISMILLAH..PASTU SAPUKAN KT SEKELILING CUPING TELINGA YG MASUK SEMUT TU..TUNGGU KJAP..IN SHAA ALLAH SEMUT TU AKAN KELUAR..
Reen memang selalu amalkan cara nie kalau telinga Reen atau anak2 masuk semut..pada Reen..da banyak kali Reen buat..dan Alhamdulillah mmg berkesan..so kalau ada sesiapa yg terkena mcm nie..cubala amalkan petua nie ok..
Kalau xde kapur makan..kapur kasut sekolah pun takde..boleh jugak ambil sedikit bedak..basahkan sikit mcm nak buat bdak sejuk tu..pastu sapu kt telinga..sebabnya kalau ikut kata arwah mak Reen dulu..semut nie deria baunya kuat..so bila dia da termasuk dalam telinga..then bile die tercium bau yg da disapu kt telinga tu..dia akan menuju ke arah bau tu..hahaha..tak tahula..betul ke tak..wallahu a'lam..
tapi pasal petua nie..bg reen mmg sangat2 berkesan tau..hihi~

Okla..ada hikmah jugak telinga cik abang masuk semut nie..boleh juga Reen share petua arwah mak nie kt en3 blog Reen nie..hihi...
Hurmmm..update en3 suda..blogwalking..walaupun baru beberapa orang ..dah jugak.mata pun layu sudaa..In Shaa Allah ada rezeki kite jumpa lg dilain masa k..:))

8 comments

12 September 2013 at 09:38

Wah hebat petua nie...makseh sayang :)

12 September 2013 at 09:48

selama hidup nie tak pernah telinga masuk semut..

12 September 2013 at 11:10

@Nao Mei sama2 dear..:)

12 September 2013 at 11:11

@Bahrain Ramlan wah..bgusla cmtu..hihi~

12 September 2013 at 13:51

Ooo mcm tu... terima kasih atas petuanya

12 September 2013 at 15:55

@Ida Syuhada hihi..sama2 Ida..:)

20 September 2013 at 16:26

wah.. petua baru tahu ni.. thanx sagt2 yea.. teman ingat tadi nak boh air dalam telinga n kuakan balik air tu, so air akan mengalir kuo dari telinga bersam2 semut tadi..

28 September 2013 at 10:03

@tenku butang
hihi..pas nie boleh try petua nie tau tenku..jgn masukkan air dlm telinga..tkut smut x klua..mslh lain plak dtg nnt..hihi~

Post a Comment