Followers

Thursday, 2 May 2013

Pelangi di air pancut..


hai..:)
Niela pelangi yg Reen nampak dan sempat snap tu..cantikkan..Subhanallah..:)
Baru-baru nie..Reen ade pergi bersiar2 dengan family Reen kt Shah Alam..Ala saje je bawak anak2 berjalan..hihi..
Reen keluar rumah dalam tengahari lebih kurang pukul 12 laa macam tu..Mule2  Reen ngn family pergi Plaza Alam Central dulu..

Saja beli barang sikit..sambil cuci mate..hihi~
Lepas balik dari Plaza Alam Central tu..
da nak masuk waktu zohor..
So Reen dan encik suami pun da pakat..
nak singgah kt Masjid Shah Alam untuk menunaikan solat Zohor..
Sampai je kt masjid tu kan..Reen dan anak2 terus menuju ke bilik wudhu'..
memang mase hari tu cuace redup sangat..
mendung..
tapi tak hujan pun..
Tibe2..anak bujang Reen yg sulung panggil Reen dan cakap..
"ibu,ibu..tengok tu pelangi..cantiknyee..!
Reen pun kelua balik dr tempat wudhu" tu dan melihat ke arah yg ditunjukkan oleh Bujang Reen tu..
Dan subhanallah..Maha Suci Allah yg menciptakan segalanya..
Pandangan Reen terpukau..bukan sebab tak pernah tengok pelangi..hihii..
Tapi disebabkan.rembesan pelangi tu berada betul2 Ditengah2 air pancut yg menghiasi laman Masjid tu..
Yela..selalu pelangi kite nmpak kt langit yg tinggi nun..nie betul2 depan mate..
mmg mase tu Reen rase nk sentuh je pelangi tu..
Tapi azan da hampir berkumandang..Reen teruskan solat..dan bila da selesai solat Reen terfikir lg..
agaknye tu mungkin ilusi mate reen je kot...
Dan bile reen tgok lagi kt tempat air pancut tu..
pelangi tu da hilang...
Dan memang itulah antara pengalaman terindah yg reen dpt tgok spanjang hidup Reen nie....
#Nampak tak..pelangi dalam gambar nie..sorry kualiti kurang memuaskan..tangkap gune phone murah je..hihi~

14 comments

2 May 2013 at 18:12

waaa.. tingginya air pancut tuu..

2 May 2013 at 18:44

hihi..memang tinggi..dr jauh da boleh nampak..:)

2 May 2013 at 22:37

wah..cantiknyer..

3 May 2013 at 09:19

cantik..saya pun suka tengok pelangi...bila tengok kadang2 terbayang cerita puteri turun mandi hehe

3 May 2013 at 16:52

tula kan..rase mcm nk pegi sentuh je pelangi tu..hihi~

3 May 2013 at 16:52

hihi..ha ahkan..cite orang dulu2 tu Kniedaz..:))

3 May 2013 at 17:44

cantiknya ada pelangilah.

3 May 2013 at 19:29

kan..baru first tgok pelangi yg mcm nie..:)hihi~

4 May 2013 at 11:30

Wah wah wah. Cantiknya. Untung la sempat snap pic jugak.

4 May 2013 at 15:30

pelangi ada tujuh lapis warna. macam tu jugak syurga 7 tingkat. neraka 7 tingkat. langit 7 tingkat. bumi 7 lapis. semua 7. cantikkan allah cipta. Allahuakbar. besar sekali rahmatMu.

4 May 2013 at 17:51

Cantiknya..

4 May 2013 at 23:30

Haizam..hihi..tula nsib baik akk sempat snap wat kenangan..kalau x terkilan jugak..sbb bkn senang nk tgok peristiwa yg betul2 depan mate cmni..:)

4 May 2013 at 23:31

betul tu Cim..tiada yg lebih indah dan cantik didunia ini..melainkan segala ciptaan dari-Nya..subhanallah..alhamdulilah..:)

4 May 2013 at 23:32

hihi..memang cantik pelangi nie Isabel..:))

Post a Comment