Followers

Wednesday, 3 April 2013

oh..demam..

Hai..:)
Hurmm..semalam..anak Reen yg bongsu..demam..panas badannye..Puas Reen pujuk makan ubat..first time masuk mulut,dimuntahkannye,,jenuh jugak nk pujuk bia makan ubat..nasib baikla mood die ok..akhirnye berjaya juga ditelan ubat tu..

Bile da makan ubat..panas nye da kurangla jugak..tapi mase nak tido malam..Reen rase badannye lg..Ya Allah..panasnye kembali lg..Reen kjutkan si kecil Reen tu..suapkan ubat..*walaupun susah nak dipujuk*..
bile da makan ubat..Reen letak kain yg dibasahkan dgn air asam jawa..alhamdulillah reda sikit..Tapi..tulah..jiwa Reen nie sensitif sangat..walaupun bg sesetengah orang..demam je..bukan series pun..tp yela..da namenye IBU..mane tahan hati tu mlihat permata2 kesayangannye tak sihat..
Memang..mase rase bdn si kecil Reen tu panas malam td..menitis jugak airmata nie..memang tak boleh nak tahan..terbayang peristiwa anak Reen yg no3 dulu..gara2demam laa..sampai terlantar kat ward dan yg paling Reen takkan lupa..bile anak Reen tu dulu SUSPEK H1N1..tapi Alhamdulillahla..anak Reen kembali sembuh..Sebab tula..bile baik orang2 yg Reen sayangi demam..mahupun tak sihat sebab penyakit lain...Reen benar-benar risau..dalam hati tak putus berdoa pada Allah SWT agar mereka yg Reen sayangi akan selalu sihat walafiat..Dan dijauhkan dari segala penyakit dan perkara buruk yg tak diingini..
Dan mudah-mudahan si kecil Reen nnt akan sembuh seperti sediakala..dan kembali lasak..aktif dan ceria seperti sediakala nanti..Aaminn Ya Rabbal alaminn...

7 comments

4 April 2013 at 00:14

Moga cepat sembuh tau! Banyakkan bersabar kak. ^_^

4 April 2013 at 00:19

Siapa tak sayang anak adik..semoga bia cepat sembuh dear :)...jaga bia baik-baik...

4 April 2013 at 00:45

in shaa Allah..thanks ya Faridzuan dan Nao Mei..:)

4 April 2013 at 01:10

semoga cepat sembuh yer...akak pun jaga diri ok...

4 April 2013 at 09:53

bila anak demam ibu mana tak susah hatikan...teringat masa anak ke-3 saya dulu...pernah kena 'tarik' kejang satu badan tapi alhamdulillah lepas jumpa doktor, bagi ubat bontot baru ok. Memang masa tue ibu mana tak sedih.Bila anak demam memang kena ambik serius supaya tak jadi perkara yang tidak diingini. Sekarang nie pun saya lebih berhati-hati bila anak demam. Semoga anak Reen cepat sembuh ya1

4 April 2013 at 10:07

@Siti Munira

tula Munira..kdg2 sikit je demam..leh melarat..hope jgnla smpai mcm tu kan..thanks ya..:)

4 April 2013 at 10:08

@Farah Waheda Wahid

in shaa Allah Farah.Farah pun selalu jd diri baik2 k..thanks dear..:))

Post a Comment