Followers

Wednesday 20 February 2013

Menilai..dan dinilai..LAYAKKAH kita?

Assalammualaikum..:)

Pernah tak dalam hidup kita nie..kite menilai seseorang tu tanpa kita fahami dulu situasinye?Mesti pernah,kan..walaupun bukan selalu..tapi jangan nak tipulaa,kalau kite rasa kita tak pernah nak nilai seseorang dari luarannye..Reen tak cakap sape2 laa..Reen mengaku..Reen sendiri pun mcm tu..(fuhh..pengakuan ala2 berani mati nie..kikikii~)...
Salah satu contoh yg paling senang kita selalu buat mcm nielaa..kita nmpak seseorang tu..then kite pun senyumlaa kt die..dgn semanis2 senyuman laa kononnye..hihii..Tapi,orang tu pulak wat dek je..terus kite pikir.."sombongnye..orang senyum pun xnk balas.."..Tapi kita mungkin x tau..yg memang semulajadi sifatnye yg susah nak senyum kt orang..atau mungkin die tak perasan kite senyum...betul x..Sebenarnya banyak perkara yg kita nilaikan tanpa kita selidik dulu..senang cite,LEBIH SENANG MEMANDANG DAN BERCAKAP..DARI CUBE UNTUK MENDALAMI..
Mungkin setiap kekurangan atau keburukan yg ada pd seseorg itu..ada kisah silamnye tersendiri..dan ada sebabnya kenapa hidupnya mcm tu..
Apapun..bila kita sering menilai hidup org lain.jangan kita lupa,dalam pada masa yg sama..kita juga dinilai OLEH-NYA..dan itu juga laa yg melibatkan dosa dan pahala buat kita..
Reen pun..hanya insan biasa..memang tak lepas dari kesilapan,,apepun..Reen akn cube perbaiki setiap kesilapan diri Reen walau x sesempurna mana..

#Sekadar renungan buat diri Reen juga..MAAF 150 juta kali andai ada yg terasa bila membaca ..Yg baik dari Allah swt..dan setiap yg buruk tu datangnye dari Reen sendiri..